Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Хардуер

Еволюцията на банките - през дигитализацията

Модерните финансови институции поставят в центъра клиента и неговото потребителско преживяване

Еволюцията на банките - през дигитализацията

Роботът Pepper започна работа в Банка ДСК. Снимка: Банка ДСК

Високите технологии навлизат във всекидневието ни дори там, където не подозираме за тяхното съществуване. Всеки бизнес днес е цифров. Затова и през последните три години една от най-нашумелите теми от гледна точка на иновации и технологично развитие на банките е именно дигитализацията. Тя обаче не е самоцел, а начин да се отговори на изискванията на клиентите като се запази личното отношение.

Затова и в стратегията на повечето финансови институции бъдещето е съчетание на физически клонове с онлайн услуги.

Пионерът в общуването

В последно време с много бързо темпо се променя моделът на банкиране в посока към мобилното и телефонното обслужване. Освен това е наложително той да бъде организиран по най-лесния и удобен за ползване начин.

Голямата атракция в прилагането на високите технологии в банкирането е симпатичният хуманоиден робот Pepper, който направи своя дебют в офиса на бъдещето на Банка ДСК в „Сердика център“ на столицата. Той посреща, напътства и комуникира с клиентите, запознава ги с всички актуални банкови продукти чрез специално вграден екран, на който се изписва търсената информация. Включването на Pepper в банковото консултиране е пример какви промени  предприемат банките като следваща стъпка в развитието на иновативните си офиси, акцентирайки на самообслужването и предоставянето на неповторимо изживяване за своите клиенти.

Моделът дигитализация

Банките променят и адаптират своите бизнес модели, за да са по-гъвкави в прехода към дигитална икономика. Те разбират дигитализацията в услугите като освобождаване на повече време на служителите за продажби и контакт с клиентите.

Още по темата

Няколко са следващите стъпки в тази посока – дигитално идентифициране на клиентите, онлайн услуги и консултации, по-лесен достъп до банкови експерти.

Технологии като Big Data и аналитични платформи, социален инженеринг, картови и мобилни безкартови разплащания, киберсигурност и дигитален маркетинг, служат на процесите във финансовите институции, чиято цел е да постави в центъра клиента и неговото потребителско преживяване.

Най-новото проучване на Mastercard, направено сред граждани от 11 европейски държави, показва, че удобството е най-важното предимство за използването на електронно банкиране, като ключови фактори са спестяването на време (70%) и лесната употреба (59%).

Шест от десет европейски потребители приветстват дигиталните решения и вярват, че дигитализацията на банковата индустрия я прави по-удобна и по-сигурна. Сигурност в банковото обслужване е прогнозирано да гарантира и европейската разпоредба за защита на личните данни - General Data Protection Regulation (GDPR), която се очаква да влезе в сила през май догодина.

Иновациите водят нови клиенти

Проучването в нагласите на потребителите показва, че почти половината от потребителите в Европа (49%) заявяват, че в определен момент ще обмислят преминаването към електронна банка и причината за това е удобството да имат достъп до продуктите навсякъде, по всяко време, акцентирайки върху това, че те трябва да са лесни за ползване (42%).

Стандартизиране на сигурността

Нова европейска регулация ще промени начина, по който се развива пазарът на разплащанията.

От 2018 г. в сила влиза ревизираната Директива за платежните услуги PSD2, която ще позволи по-гъвкаво използване на банковите услуги през електронни среди на трети страни.

Участието на повече играчи на пазара като посредници, като трети страни при предоставяне на банковите услуги, би трябвало да доведе до по-добро ценообразуване за клиентите.

Евродирективата PSD2 трябва да стандартизира сигурността на клиентите на банкови услуги при безлимитните плащания, при които рискът е най-голям.

Посредничество без конкуренция

Засега компаниите за финансови технологии (финтех) не са сериозен конкурент на банковото посредничество, категорични са експертите.

Въпреки че са иновативни, те не могат да приложат модел, който да замени безбройните услуги и продукти, предлагани от банките.

Финтех компаниите обаче станаха катализатор за инвестиране в иновации, в разработването на нови, дигитални канали. Затова и прогнозите са за общо бъдеще с банките и партньорство, от което ще се спестят разходи, но ще спечели крайният клиент.

По статията работиха: автор Петя Стоянова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от Хардуер
Тръмп продължава да оказва натиск над Меркел за забрана на Huawei